KLIK JANGAN TAK KLIK

7 Mar 2010

JAWAPANKU KEPADANYA

 Sabtu 6 mac 2010...Saya sampai di sekolah lama saya..Tujuannya untuk menonton acara sukan tahunan yang berlangsung pada hari itu..Hati ini begitu gembira kerana dapat berjumpa guru-guru yang disayangi..

  Walaupun cuaca agak terik,tetapi itu tidak menjadi penghalang kepada peserta-peserta untuk berjuang mendapatkan kemenangan bagi rumah sukan masing-masing...

  Yang paling menjadi tumpuan adalah acara yang melibatkan sekolah-sekolah jemputan..

   Semasa sesi penyampaian hadiah,saya duduk dikhemah bersama guru yang mengajar saya bahasa inggeris pertuturan (spoken)..."Sir..Sekolah kita kalah la acara sekolah jemputan.."...Saya memulakan bicara.."Sekolah kita kalah sebab baju kita berat,dengan tudung lagi..Seluar panjang..Tengok sekolah lain..Mereka menang sebab baju ringan..Seluar fit."Jawab cikgu saya.

   Tersentak dengan kata-kata itu saya terus menjawab.."Kalah menang memang adat la sir...Walaupun kita kalah,tapi Islam tu terjaga.Itu yang paling penting bagi orang Islam.Walaupun menang,tapi syariat tergadai,tak guna juga...Kita bukan bersukan untuk menang,kita bersukan untuk cergaskan badan".

   Itulah jawapan saya kepada orang yang cuba mempertikaikan hukum Allah.

Khatimah...

  Orang Kristian akan membawa dakyah mereka secara halus.Kita sebagai orang Islam harus berhati-hati dengan dakyah yang dibawa oleh mereka.Oleh itu,perkuatkanlah diri kita dengan ilmu agama agar kita boleh menjawab segala apa yang mereka dakyahkan...

5 comments:

Aini Arif said...

habis tu sir tu jwp ape?
dia org ape?

Mohd Syafiqi Zakaria said...

lps tu dia diam je...dia cina kristian...

kintsugi07 said...

mcm ku kenal org ituh..

kintsugi07 said...

mcm ku kenal org ituh..

Mohd Syafiqi Zakaria said...

diam2 sude....hahhaha

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA