KLIK JANGAN TAK KLIK

10 Mar 2010

Sheikh Mohammed Sayed Tantawi meninggal dunia....

1. Al Fatihah. Setelah hampir lima dekad menabur khidmat dalam perkembangan ilmu, tarbiah dan dakwah, Ulama tertinggi Islam Sunni, Sheikh Mohammed Sayed Tantawi, telah dipanggil mengadap Ilahi dalam usianya 81 tahun.
2. Beliau meninggal dunia selepas serangan jantung ketika sedang menaiki tangga kapal terbang untuk ke Arab Saudi hari ini. Televisyen Mesir berkata, Syeikh Muhammad mengadu dalam kesakitan ketika menaiki kapal terbang awal pagi tadi sebelum rebah di tangga.

3. Menurut Agensi berita MENA, kedatangan As Syeikh Muhammad ke Riyadh adalah bagi menghadiri Majlis Anugerah Raja Faisal. Allahyarham kemudiannya dikejarkan ke Hospital Amir Sultan di Riyadh, di mana doktor mengumumkan beliau meninggal dunia.
4. “..Berita bapa meninggal dunia adalah satu kejutan yang tidak dapat digambarkan. Ahli keluarga Allahyarham sudah membuat keputusan, iaitu Allah sudah memilih beliau untuk meninggal di tanah Saudi, maka beliau akan dikebumikan di tanah perkuburan Al-Baqie, iaitu tanah suci kedua Islam Madinah," kata Amr Tantawi, anak lelaki Syeikh Muhammad.

No comments:

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA