KLIK JANGAN TAK KLIK

12 Mar 2010

KEPADA SI WANITA..........AWAS DENGAN LELAKI.....(pendedahan berani mati)

   Cantik siot awek tu!!!kalau aku dapat....huh...tidur awal bangun lambat hari-hari!!.....
Itulah lelaki..Tapi persoalannya di sini,bagaimana dia memancing untuk mendapatkan wanita itu??dengan berjubah berserban??bertasbih ke sana kemari??SAH MAMAT TU PENIPU.....Macam-macam idea yang akan lelaki fikirkan untuk mendapatkan juga wanita itu.

   Akan muncullah satu kata-kata hikmat...."Saya tak tengok pada rupa awak cantik ke tak...Saya tak kisah pun benda tu semua..Kecantikan tu sementara je..Hatilah yang akan berkata jujur pada saya"Adakah wanita akan mempercayai lelaki ini??....Ya!Dia akan percaya..

   Hakikatnya pada zaman sekarang ini ayat-ayat sebegitu hanyalah propaganda seorang lelaki untuk memancing wanita.Lelaki sememangnya hanya memandang dari sudut luaran,berbeza dengan wanita yang lebih mementingkan perangai yang baik,'caring' dan bersikap jujur (tak kurang juga yang lihat pada isi poket)..

  Ada juga lelaki yang akan menjadi seorang yang 'caring' untuk mendapatkan si wanita..Sebenarnya,cara inilah yang paling berkesan untuk mendapatkan si wanita.Wanita  sememangnya akan mudah cair dengan sifat lelaki yang sebegini.Ayat yang selalu digunakan oleh lelaki yang menggunakan taktik ini....."1)Awak dah makan ke belum?Kenapa awak tak makan lagi?Nanti awak sakit la.....Dah!Pergi makan tu....nanti sakit...Saya paksa awak makan ni....2)Dah malam ni,kenapa tak tidur lagi?Tak eloklah tidur lambat-lambat ni...Awak tu perempuan..

  Khatimah.....

   Kebanyakan wanita pada zaman ini telah banyak dipermainkan dan diperbodohkan oleh kebanyakan lelaki. Jadi wanita harus bersikap lebih berhati-hati dalam memilih lelaki sebagai kawan mahupun teman.Sememangnya tak semua lelaki bersikap seperti di atas.Tapi pada era sekarang ini,majoriti lelaki memang macam tu lah...Penulisan ini saya tujukan kepada wanita-wanita yang sememangnya ikhlas menjaga maruah diri mereka.Kepada yang memang menjadikan kegedikkan dan sosial sebagai sifat asli mereka,saya berdoa agar Allah menyedarkan mereka..

3 comments:

NurainiZakaria said...

moral of da stori ; pilihlah lelaki mcm penulis blog ini hehe

Mohd Syafiqi Zakaria said...

penulis blog ni pon....lebih kurang je...hahaha

ana_zakiah82 said...

Syafiqi nk jd mcm tu ke??? he3x
grau je!!!

Islamic Calendar

There was an error in this gadget

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA