KLIK JANGAN TAK KLIK

28 Jan 2010

JIKA AKU JATUH CINTA???


"Awak selalu tulis kat dalam myspace dan blog,tentang "couple" tak jelas..Jangan zina hati...Saya nak tanya awak,kalau awak tiba-tiba jatuh cinta kat seorang perempuan,macam mana??Kan ni fitrah manusia.Mana boleh lari..."

   Kata-kata itu masih terbayang di minda saya..Inilah soalan yang ditanya kepada saya semalam oleh seorang kenalan maya saya melalui Yahoo! Messenger..Hati saya terasa seperti hendak luruh...Memang benar kata-katanya..Saya juga manusia.Adakah saya tidak mempunyai perasaan cinta dalam diri?Jika ini terjadi kepada saya..Adakah saya dapat mengawalnya?Ataupun saya akan hanyut?

~Hatiku merintih~

   "Ya Allah...Jika aku jatuh cinta,peluklah hatiku di saat aku mencintai seseorang lebih daripada mencintaiMu..
   Jika dia juga mencintaiku,Kau sentuhlah jiwanya agar dia mengerti cintaMu lebih utama...
 
   Ya Rahman...Jika aku memuji kecantikkannya,sedarkanlah aku bahawa tiada yang lebih indah melainkan Engkau...
   Jika dia berbicara tentang kebaikanku,sedarkanlah dia bahawa belas kasihMu melebihi segala-galanya...
 
   Ya Allah...Jika dengan cinta ini aku merasa kenikmatan,janganlah Kau hanyutkan aku dengan kenikmatan ini sehingga aku lupa nikmatnya bermunajat di sepertiga malam akhirMu...
   Jika dia juga merasa nikmat cinta ini,Kau gerakkanlah hatinya agar dia sedar bahawa nikmat syurgaMu lebih besar...
  
   Ya Rabbul izzati...Jika aku rindu padanya,jagalah rinduku ini supaya tidak merinduinya lebih daripada rindukan syurgaMu...
   Jika dia juga merinduiku,Kau tautkanlah hatinya supaya dia lebih merindui rahmatMu..
  
   Ya Allah...Jika aku perlu meninggalkannya demi mengekalkan cintaku kepadaMu,aku rela...
   Oleh itu,Kau kuatkanlah hatiku dan hatinya agar dapat melupakan cinta fana ini....  
 
 ~Sampai bila aku boleh bertahan?Sampai bila aku harus ketepikan perasaan aku? Ya! Jodoh.Aku percaya pada jodoh.~

3 comments:

hudamudasudakmkn said...

2h la hg..isk3.
control syafiki.control
hg boleh!
aq pon boleh!
haha.
ym ngn pompuan..cmnih la
jdinya..
len kli cri pondan ke..

hudamudasudakmkn said...

2h la hg..isk3.
control syafiki.control
hg boleh!
aq pon boleh!
haha.
ym ngn pompuan..cmnih la
jdinya..
len kli cri pondan ke..

ummu habibah bt abd rahman said...

dunia sekarang ni cmni lah....
macam2.......
pompn dah tal tau malu...aku bukan nk malukan pmpn...tp tulah hakikat...kdng2 ak pon tersasar....nsb bek lom truk..klu tak...hmmm....semua tu fitrah piki...Allah maha mengasihani...kalu Die dah mengizinkan...akan lahir juga cinta tu....ada jodoh...adalah die....berdoalah....

Islamic Calendar

There was an error in this gadget

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA