KLIK JANGAN TAK KLIK

14 Apr 2011

DULU AKU PERNAH BERCINTA...

Dulu aku pernah bercinta...

Di luarnya indah
Hari-hari ku tersulam tawa ria
Setiap saat dalam hidup ku adalah sebuah taman yang indah

Dirasa, ia sangat manis
Kata-katamu menjadi peneman hidupku
Senyum tawamu adalah kebahagiaanku..

Disentuh, ia sangat lembut
Engkau telah merubah diriku
Seperti cerah langit
Dan gelap awan datang mengganti

ENGKAULAH SEGALANYA BAGI AKU....

Malam kian menjelmakan wajahnya yang tua
Fikiranku terlontar jauh
Mengimbau kembali jalan cerita hidupku
Segala kemanisan
Segala tawa, ria mahupun duka
Semuanya kembali bermain di benakku

TERNYATA...AKU TIDAK PERNAH BAHAGIA....

Kata-katamu hanyalah drama
Senyum tawamu ternyata hanyalah telenovela
Semuanya hanya sia-sia...

Kini aku masih bercinta...

Kau berikanku segalanya
Walau aku lupa
walau aku jauh
Walau aku lambat
Walau aku malas

Engkau tetap ada
Engkau tidak pernah lupa
Engkau terus menyayangiku

Ayat-ayatMu indah
Janji-JanjiMu benar
Kata-kataMu tiada tipu daya

Kini cintaku hanyalah untukMu
Tanganku ditadah bersama air suci
Diiringi dengan mutiara-mutiara jernih dari mata
Bersama dengan bunyian unggas malam
Aku merapatkan hatiku UntukMu
Kerna aku tahu Engkau tetap di situ
Untuk memberi kasih dan sayangMu

Kini..
Hanya satu harapanku
Untuk bertemu denganMu, cintaKu
Ya Rabbi....

No comments:

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA