KLIK JANGAN TAK KLIK

10 Jun 2010

BOIKOT YAHUDI......

  Di suatu hotel, di Eropah...  Ada seorang YAHUDI keluar dari hotel jam 11 malam.  Dia ingin mencari teksi untuk pergi ke suatu tempat.  Saat itu, cuaca sangat buruk.Hujan dan salji turun secara bergantian. 

"Encik, tolong panggilkan teksi." Kata orang  YAHUDI itu kepada pekerja hotel tesebut.

  Kemudian datanglah teksi yang dimintanya.Lalu dia mengatakan "Jangan, jangan yang itu!...Biarkan teksi itu pergi!" Jawab YAHUDI kepada pekerja hotel.

  Kemudian datang teksi yang kedua.  "Jangan, jangan yang itu!  Saya tidak mahu yang itu.."  Teksi yang kedua pun berlalu pergi. 

  Kemudian teksi yang ketiga, keempat, kelima, dan seterusnya sampai ke teksi yang kesembilan hingga saatnya sampai ke teksi yang kesepuluh,barulah YAHUDI ini mahu naik.

  Kerana ingin tahu, pekerja hotel ini pun bertanya kepada yahudi tersebut.  "Encik, kenapa encik naik teksi yang ini?  Kenapa dengan sembilan teksi yang tadi?

"YAHUDI itu pun menjawab dengan mantap. "Saya tidak tahu siapa pemilik teksi yang sembilan tadi, tapi saya tahu pemilik teksi yang kesepuluh ini adalah orang YAHUDI.

  Saya tersentak mendengar cerita itu.  Baru saya faham, betapa orang YAHUDI sangat memperhatikan setiap sen wang yang keluar dari poket mereka.  Dia harus yakin bahawa wangnya harus  kembali di poket orang YAHUDI. 

  Bagaimana dengan kita?... Ternyata sudah lama mereka memboikot produk MUSLIM.  Tetapi kita,  baru mahu memboikot produk YAHUDI saja masih berdebat antara kita. 

1400 tahun yang lalu Allah telah menurunkan ayat tentang boikot..

“Wahai sekalian manusia! Makanlah apa yang ada di bumi, yang halal lagi baik.Dan janganlan kamu mengikut jejak langkah syaitan,kerana seungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi kamu” (Surah al-Baqarah, ayat 168)

  Baik dari segi kesihatan, baik dari segi ekonomi, baik dari segi politik dan baik segala-galanya. Ayat ini untuk seluruh manusia, untuk memboikot yahudi dan seluruh konco-konco mereka. Boikot ini untuk semua produk syaitan.  Mari...Kita boikot semua produk syaitan dan teman-temannya mulai hari ini.  Jangan makan produk mereka.  Dimakan saja jangan,  apatah lagi di beli.

  Bagaimana dengan kita?  Jika seluruh MUSLIM tidak membeli dan memakai produk  YAHUDI, berapa banyak kebaikan ekonomi yang boleh kita rasakan.  Berapa banyak nyawa saudara kita yang boleh kita selamatkan. 

  Ayuh bangunkan ekonomi umat!  Cintai produk sesama MUSLIM.  Mulailah dari diri sendiri dan mulailah dari hari ini. 

JANGAN PERNAH SERAHKAN URUSAN UMAT ISLAM PADA YANG TIDAK PEDULI TENTANG ISLAM....SESUNGGUHNYA PERTOLONGAN ALLAH SUDAH DEKAT,DAN ALLAH SENTIASA BERSAMA ORANG-ORANG YANG SABAR....

Barang yang wajib diboikot

3 comments:

Nur Adibah Kamarul Baharin said...

Salam'alaik...
Post yg bagus & manthop...!

Walaupun tidak boleh untuk memboikot secara keseluruhan(mungkin bg yg br nk brhjrah kpd 'memboikot' brg yahudi), tidak salah utk memboikot secara perlahan-lahan tetapi mestilah istiqamah utk melakukan penghijrahan tersebut.. InsyaAllah.. Dengan adanya keluaran produk2 islam sprt HPA, Hiraq,dan selainya kt blh support produk islam walaupun mungkin ada juga kekurangan, tp insyaAllah 1 hari nnt produk Islam setaraf/lebih tnggi keluarannya& nilainya dr produk yahudi...

Hancur3....! hancur yahudi...
Hidup3.....! HIDUP ISLAM....!
Takbir...! Allahuakhbar... :)

Anonymous said...

boikot.jgn x boikot.
hmm..x leh pakai fon nokia la cmni..
laptop pun x leh ada yg pakai brg intel..
ada fon jenama islam ke?
n laptop?
tuan pny blog pkai fon apa ek?
laptop sure xde brg intel kt dalam?

Mohd Syafiqi Zakaria said...

tuan punya blog pakai sony ericsson n laptop toshiba...brg jepun yg berteknologi tinggi...kita boleh menggunakan brg yg bkn islam selagi tidak bermusuh dgn islam....

Islamic Calendar

There was an error in this gadget

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA