KLIK JANGAN TAK KLIK

25 Apr 2010

Demam selesema

  Sejak dua hari lepas sehingga post ini di tulis,saya masih dalam keadaan demam campur selesema.Segala kerja-kerja harian amat terbatas.Ubat?Walaupun saya belajar dalam bidang farmasi,saya amat membenci ubat.Bagi saya ubat hanyalah medium untuk melupakan kesakitan tapi tidak menyembuhkan sakit.
   Sedang saya baring di atas katil,saya teringat satu hadis...
      
Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”
(HR. Bukhari-Muslim)

   Saya terus tersenyum.Rupanya Allah masih sudi menguji saya.Suatu ketika rasulullah pernah menjenguk Salman Al Farisi yang sedang terbaring sakit..Rasulullah bersabda. “Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.”

    Pada entri ini saya ingin berterima kasih pada rakan-rakan yang banyak mengambil berat ketika saya dalam keadaan tidak sihat.Hanya Allah saja yang dapat membalas segala kebaikan teman-teman

No comments:

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA