KLIK JANGAN TAK KLIK

4 Jan 2010

TAKUT UNTUK BERDAKWAH????

  Semalam sebelum terlena,satu perkara berlegar-legar dalam kotak fikiran saya.Kenapa umat Islam kini takut untuk berdakwah?Mengapa saya berkata demikian?Semasa saya sedang melihat kuasa Allah(gerhana bulan) yang serentak dengan sambutan tahun baru masihi(2010) beberapa hari lepas,telinga ini terasa panasnya.Apa tidaknya...terdengar suara menjerit,ketawa,mengilai bagaikan esok tiada pagi!

  Dalam hati ini ingin bertindak,ingin mencegah,ingin menegur...Entah macam mana,ada kuasa menghalang...TAKUT!KECUT!.........Apa ni? Inikah "kekuatan" kita?

  Hey!Saya berfikir."Islam adalah agama yang benar.Kenapa aku takut membawa yang benar?"Sedangkan Orang kristian terus berani dan tanpa segan silu meneruskan dakyah mereka walaupun mereka sendiri tahu bahawa mereka salah dan terpesong.Adakah kita tidak yakin dengan apa yang kita imankan?

 Sedangkan Allah telah berfirman...

"Sesungguhnya agama (yang benar) di sisi Allah adalah Islam...(Ali Imran 19)

Jadi....Bingkaslah...Bangunlah....Kita memegang panji kebenaran.Kekuatan bersama kita.Mengapa perlu takut?INGAT!....Allah sentiasa bersama orang yang membawa kebenaran....

From...
-MASTERSKILL LIBRARY-

No comments:

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA