KLIK JANGAN TAK KLIK

13 Jan 2010

"COUPLE" YANG TAK JELAS??

   Jika ditanya kepada remaja kini tentang "couple", majoriti akan menjawab "i'm in relationship".....Seperti menjadi kewajipan kini setiap orang mempunyai pasangan sendiri.Kini kita tidak terkejut jika remaja berusia seawal 13 tahun pun sudah tahu ber"couple"
 
    Apabila difikirkan semula...Adakah "couple" mereka jelas?Maksud saya di sini adakah mereka memberi sepenuh komitmen kepada pasangan masing-masing?Saya pernah bertanya kepada seorang rakan saya yang sedang hangat ber"couple"..."Hang couple ni,hang betul nak kahwin dengan dia ke?"....Dia menjawab,"ish merepek je hang ni.."

   Berbagai-bagai persoalan menerobos kotak fikiran saya.Apa tujuan mereka ber"couple"?Saya bukanlah seorang yang "anti-couple".Jika "couple" itu jelas,couple yang mempunyai masa depan (untuk berkahwin),sememangnya boleh malah digalakkan.

  Tetapi kebanyakan remaja kini,mereka sendiri tidak tahu mengapa mereka ber"couple".Inilah keadaan yang perlu dibakulsampahkan.Kerana hal yang sebegini banyak membawa kepada keburukan daripada kebaikan.

Khatimah.........

 Tidak salah kita ber"couple",tetapi kita perlu tahu apa tujuan kita.Adakah "couple" kita mempunyai masa depan.

ANDA BACA ANDA TENTUKAN...

2 comments:

Miss Eiqa said...

Masing-masing patut tahu ape tujuan masing-masing tuk bercouple.Kadang-kadang remaja ini hanya ingin menikmati kenikmatan hidup sebagai remaja cuma tersalah cara dan tak de sape yang nak tunjuk jalan balik.

Mohd Syafiqi Zakaria said...

betul tu atiqah....apa pon kita kena kembali kepada apa yg telah diajar oleh rasulullah...

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA