KLIK JANGAN TAK KLIK

23 Nov 2009

INDAHNYA ISLAM

    Apakah Anda pernah merasakan dalam hidup ini betapa indahnya Islam ? Jika belum, rasakan dulu betapa bahagianya seorang muslim hidup di bawah naungan agama terakhir. Seluruh panduan kehidupan tertuang dalam Al Quran. Inilah sumber kebahagiaan hakiki daripada pencipta seluruh alam semesta dan isinya, termasuk manusia.
   
    Sayangnya masih banyak orang menggali berbagai ilmu tidak bermanfaat dalam mencari kebahagiaan. Manusia mencari berlian di dalam bumi yang terang padahal berlian itu berada di dalam kamar. Manusia tidak mencari sumber kebahagiaan dari tempatnya.

    Islam seperti ertinya, kedamaian, maka kedamaian di hati akan dicapai dengan memeluk Islam sepenuh hati. Mereka yang tidak pernah merasakan nikmatnya dalam naungan Islam ini kerana memandang Islam sebelah mata. Syumuliatul Islam tidak dirasakan dalam dirinya.

    Keindahan Islam misalnya dapat dirasakan dalam ibadah. Betapa indahnya harmoni alam dengan manusia dalam beribadah kepada-Nya. Matahari sudah berjuta tahun mengabdikan diri kepada Maha Pencipta dengan terbit di timur dan tenggelam di Barat. Matahari masih menemani setiap mahluk setiap hari. Dia tidak pernah lalai. Kesetiaan makhluk yang namanya matahari ini menimbulkan rasa syukur akan diri dalam merasakan nikmat beribadah kepada-Nya.

    Saat sujud dalam soat terasa sekali syahdunya dalam payung keindahan ibadah Islam setiap hari. Namun tentu saja rasa bahagia ini dapat direngkuh  bagi mereka yang percaya 100 peratus akan isi dari panduan hidup Islam.

No comments:

Islamic Calendar

SAHABAT

BUKAN KERNA NAMA